Πέρασα ή με Κόψατε;

Το πρωί πήρα το βάπτισμα του πυρός σε μια από τις πιο άχαρες και υποκριτικές διαδικασίες στην εκπαίδευση, στις επαναληπτικές εξετάσεις όσων μαθητών παραπέμφθηκαν σε αυτές λόγω βαθμολογίας ή ελλιπούς φοίτησης. Το μάθημα ήταν η Ιστορία της Β’ Γυμνασίου που καλύπτει το Μεσαίωνα και την Αναγέννηση περίπου. Βέβαια, ο συνάδελφος που το δίδαξε πέρσι, ένας αρκετά διαβασμένος θεολόγος, έκανε μια εγχείριση στο πόδι του που τον κράτησε πολλές βδομάδες εκτός, πράγμα που είχε ως συνέπεια η διδαχθείσα ύλη να εκτείνεται μέχρι και λίγο μετά την Άλωση και να περιορίζεται μόνο στην ιστορία του Βυζαντίου.

Τρία συμπαθητικά αγοράκια ήταν οι εξεταζόμενοι, ένας εκ των οποίων χρειάστηκε να ειδοποιηθεί τηλεφωνικά για να έρθει στο σχολείο. Και φυσικά δεν είχαν ανοίξει βιβλίο, και φυσικά δεν ήξεραν ούτε βασικές έννοιες, όπως τη λέξη «ιδρύω», ούτε πότε έγινε η Άλωση ούτε τι θρησκεία έχουν οι Άραβες, και φυσικά κανείς, ούτε η Πολιτεία ούτε οι γονείς τους ενδιαφέρθηκαν όλο το καλοκαίρι μπας και διαβάσουν τίποτα, και φυσικά ο συνάδελφος κι εγώ προσπαθούσαμε στην προφορική εξέταση είτε να τους βγάλουμε με το τσιγκέλι κάποιες απαντήσεις τσάτρα-πάτρα είτε να τους υποβάλλουμε τις σωστές απαντήσεις, και φυσικά τους αφήσαμε τα βιβλία να τα διαβάσουν για μισή περίπου ώρα πριν τους εξετάσουμε και γραπτά, και φυσικά κάτι έγραψαν (μη φανταστείτε τίποτα το εντυπωσιακό), και φυσικά τους βαθμολογήσαμε έτσι ώστε ίσα-ίσα να περάσουν το μάθημα. Και φυσικά του χρόνου τέτοιο καιρό ή τον μεθεπόμενο Φεβρουάριο θα πάρουν και το απολυτήριο του Γυμνασίου με παρόμοιο τρόπο.

Παρωδία, ναι. Ντροπή, σίγουρα. Αλλά, τι άλλο θα μπορούσαμε να κάνουμε (κι εννοώ σήμερα, με όλα τα δεδομένα που έδωσα και όχι τι θα μπορούσε να έχει γίνει μέχρι να φτάσουν τα παιδιά αυτά εδώ); Η ερώτηση δεν είναι ρητορική και θα ήθελα πραγματικά να ακούσω προτάσεις.

ΥΓ. Ο τίτλος αναφέρεται στην ερώτηση που διατυπώνουν όλοι οι μετεξεταστέοι μέχρι να βγουν τα αποτελέσματα -την αφήνω ασχολίαστη…

—————-
Now playing: ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ ΜΑΝΟΣ – Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ ΠΕΘΑΝΕ
via FoxyTunes

7 thoughts on “Πέρασα ή με Κόψατε;

  1. Giasou daskale!
    kat’arxin proteimw ta greeklish logw syni8eias k ellipsis grammatikwn akanonwn😉 , mporw?
    2on: elpizw tin ataka tou titlou na min tin akouses apo ta paidia, giati 8anai poly 8livero na exoun mpei s’ayto to pneyma apo to gymnasio..

  2. guenevere, θα απαντήσω με μια ερώτηση: τι νομίζεις ότι θα συνέβαινε αν δεν τους περνούσαμε (το α΄ πληθυντικό είναι λίγο καταχρηστικό, γιατί ο δικός μου ρόλος ήταν διακοσμητικός κυρίως);

    Χρήστο, θα προτιμούσα τους ελληνικούς χαρακτήρες, εκτός κι αν δε μπορείς να κάνεις αλλιώς…
    Δυστυχώς, από μαθητές την έχω ακούσει με τη διαφορά ότι συνήθως ακούω ή το ένα ή το άλλο σκέλος…

  3. Πολύ καλό το άρθρο σου στην εφημερίδα. — Μας την έφεραν σήμερα στο σχολείο.

    Α! Με τα βιβλία τα ίδια χάλια κι εμείς. Μα είναι δυνατόν;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; Τι θα κάνω η καημένη η πρωτοδιόριστη που μπήκα 10 φορές σε ένα τμήμα χωρίς βιβλίο, χωρίς ουσιαστική επιμόρφωση και εκ προοιμίου χωρίς εμπειρία; Λες να στείλω ένα αρθράκι στην εφημερίδα της ΕΛΜΕ να τους κράξω;

  4. Ευχαριστώ -σε ποιο σχολείο;

    Στείλε οπωσδήποτε άρθρο, θα είναι πολύ ενδιαφέρουσες οι εμπειρίες μιας πρωτοδιόριστης!

  5. Μάντεψε σε ποιο χωριουδάκι βόσκω κι εγώ… Μην τα αποκαλύπτουμε και όλα στο διαδίκτυο… όμως, να βοηθήσω: ο διευθυντής μου είναι ό,τι καλύτερο υπάρχει σε αιρετό στο Νομό και ευρύτερα respect. ;-))))

    Για το αρθράκι το σκέφτομαι, όμως για μια νεοδιόριστη το συνδικαλίζεσθαι φανερώς εστί φιλοσοφείν;

  6. OK -με τις πληροφορίες που έδωσες θα σε βρω (μουααχαχαχα)

    Δεν υπάρχει κανένας φόβος, είτε είσαι νεοδιόριστη είτε όχι. Προσωπικά, όχι μόνο απέργησα από την πρώτη κιόλας χρονιά και την πρώτη απεργία μετά το διορισμό, αλλά ήμουν και υποψήφιος στις εκλογές της τοπικής ΕΛΜΕ.
    Αν θες περισσότερες πληροφορίες, στείλε μέιλ…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s