Πάμε θέατρο;


Η πρόταση έπεσε αυθόρμητα χθες το μεσημέρι. Ένα γρήγορο γκουγκλάρισμα στα θέατρα της Θεσσαλονίκης μας οδήγησε στο θέατρο Νέμεση και στην παράσταση «Σέξ ή Σέξπιρ; Ιδού η Απορία;» και, χωρίς να το πολυσκεφτούμε, κλείσαμε τηλεφωνικώς δύο θέσεις για τη βραδινή παράσταση.
Όπως πάντα, φτάσαμε λίγο πριν αρχίσει και λίγο πριν γεμίσουν και οι 35 περίπου θέσεις του μικρού υπόγειου θεάτρου. Πρώτη ευχάριστη εικόνα: η σκηνοθέτις που είναι και μια από τις ηθοποιούς, αυτή που υποδύεται τη σεξολόγο, βρισκόταν στην είσοδο του θεάτρου βαμμένη και ντυμένη για την παράσταση και μας υποδέχτηκε με σπιρτόζικες ατάκες.
Όταν όλοι οι θεατές είχαμε καθίσει στις θέσεις μας -και κάποιοι στα σκαλιά- η είσοδος της σκηνοθέτιδος στη σκηνή μας έδωσε μια πρόγευση του τι θα ακολουθούσε: ζήτησε από το κοινό εθελοντές για αρχίσει ένα σεμινάριο σεξοθεραπείας και οι λιγότερο υποψιασμένοι και λίγο μεγαλύτεροι θεατές έμειναν αποσβολωμένοι. Μάλιστα μια κυρία μπροστά μου μόλις είδε να σηκώνονται οι δύο θεατές που κάθονταν στη σκάλα (δύο ηθοποιοί φυσικά) αναφώνησε με ιδιαίτερη ανακούφιση «Είπα κι εγώ! Εμείς είμαστε μεγάλοι για τέτοια!»
Η παράσταση ήταν καταπληκτική όσο και το ίδιο το έργο, ενώ οι ερμηνείες των 5 ηθοποιών ήταν τόσο άμεσες που ορισμένες στιγμές νόμιζες ότι δε βλέπεις θέατρο, αλλά πραγματική ομαδική ψυχοθεραπεία. Η έμπνευση από τους χαρακτήρες του Αρκά, Κόκκορα και Γουρούνι, Καστράτο και Λουκρητία, ήταν πραγματικά εμπενυσμένη, και οι συνεχείς αναφορές σε αυτούς ήταν ιδιαίτερα εύστοχες. Γελάσαμε με την ψυχή μας, νιώθω όμως πως όλοι μας στο πίσω μέρος του μυαλού μας δε γελούσαμε μόνο με τα σεξουαλικά κολλήματα του άλλου, αλλά και επειδή βλέπαμε σε κάποιον ή σε κάποιους από τους χαρακτήρες κομμάτια του εαυτού μας.
Όσοι αγαπάτε το θέατρο, ζείτε στη Θεσσαλονίκη και δεν έχετε παρακολουθήσει ακόμα αυτή την παράσταση, σπεύσατε για δύο ώρες αληθινού θεάτρου!


Tags: , ,

2 thoughts on “Πάμε θέατρο;

  1. Δελτίο Τύπου
    Η Θεατρική Εταιρεία Πόλις πρόκειται να παρουσιάσει την θεατρική παράσταση Κοραή 4 – Προσβάσιμος χώρος στον χώρο Ιστορικής Μνήμης 1941-1944, πρώην Κρατητήρια της Γκεστάπο, στο Μέγαρο της Εθνικής Ασφαλιστικής της οδού Κοραή, στην Αθήνα. Ο χώρος ανήκει στην Εθνική Ασφαλιστική και μας παραχωρείται για την παρουσίαση της συγκεκριμένης παράστασης.
    Το καινούργιο νεοελληνικό κείμενο της Αιμιλίας Βάλβη, εξ’ αφορμής του χώρου, πραγματεύεται τον αγώνα του ανθρώπου για αντίσταση σε κάθε μορφή απολυταρχισμού και ελέγχου από ανεξέλεγκτους φορείς εξουσίας. Επιχειρεί να μιλήσει για τους σύγχρονους τόπους αλλά και τρόπους βασανιστηρίων. Τα βασανιστήρια σήμερα δεν έχουν σαν στόχο την πληροφορία που πιθανά γνωρίζει ο κρατούμενος αλλά τον ίδιο ως προσωπικότητα. Οι άνθρωποι που σήμερα βασανίζονται στον πλανήτη δεν βασανίζονται γι’ αυτά που γνωρίζουν αλλά γι’ αυτό που είναι. Αυτό που ενοχλεί είναι οι επιλογές ζωής των κρατουμένων που πρέπει όχι απλώς ν’ αλλάξουν αλλά να πάψουν να υπάρχουν ως τέτοιες, γεγονός που συνεπάγεται την ολοκληρωτική εξόντωση του κρατουμένου. Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο η παράσταση αφηγείται την ιστορία μιας τυφλής γυναίκας και του συντρόφου της που η ίδια τους η ζωή (μια ζωή που υπερασπίζεται το όνειρο, τον έρωτα, την ελεύθερη πολιτική και πολιτιστική δράση) είναι αιρετική. Για το λόγο αυτό η γυναίκα συλλαμβάνεται και ο φορέας της εξουσίας χρησιμοποιεί κάθε προσωπική στιγμή του ζευγαριού και κατορθώνει να μεταστρέψει τον άντρα από σύντροφο, σε βασανιστή.
    Η παρουσίαση της δουλειάς μας θα ξεκινήσει με τη μορφή ανοιχτών προβών το μήνα Μάιο προκειμένου να ανακαλύψουμε μαζί με το κοινό που θα τις παρακολουθήσει, τις ιδιαιτερότητες και το φορτίο του χώρου πριν, προχωρήσουμε στην τελική διαμόρφωση της παράστασης. Χρειαζόμαστε την ελεύθερη συμμετοχή του κοινού κατά τη διάρκεια των δοκιμών ώστε μαζί να καταλήξουμε τον τρόπο που μπορεί κανείς να αγγίξει έναν τόσο φορτισμένο χώρο μνήμης και ιστορίας. Αναζητούμε τον τρόπο να σταθούμε με σεβασμό στη μνήμη αυτή, αλλά και να βιώσουμε εκ νέου την αλήθεια ενός πολύ σύγχρονου μηνύματος, που λέει πως εξακολουθούμε να μην είμαστε ελεύθεροι και να διαιωνίζουμε με την αδιαφορία, τόπους σύγχρονων βασανιστηρίων. Αυτός ο προβληματισμός διέπει ολόκληρη τη διαδικασία της πρόβας από την πρώτη στιγμή που ξεκινήσαμε : Πώς η ιστορία συναντά τη σημερινή αλήθεια, πώς η δική μου αλήθεια μίας σύγχρονης καθημερινότητας αποκτά κοινά στοιχεία με μία ζοφερή και συγκλονιστική αλήθεια ενός όχι και τόσο μακρινού παρελθόντος, και πως αυτά τα κοινά στοιχεία αποκτούν οικουμενική αξία.
    Πληροφορίες: Από 14 μέχρι 31 Μαΐου 2008 κάθε μέρα εκτός Πέμπτης στις 22:00 θα παρουσιάζονται με τη μορφή της ανοιχτής πρόβας αποσπάσματα ή και ολόκληρο το έργο. Το ενδιαφερόμενο κοινό πρέπει οπωσδήποτε να επικοινωνήσει διότι οι θέσεις θεατών σε αυτή τη φάση θα είναι περιορισμένες. τηλ. επικοινωνίας 6978638355 (καθημερινά από 10:00-14:00)

    Info:
    Κοραή 4 – Προσβάσιμος χώρος της Αιμιλίας Βάλβη
    Σκηνοθεσία: Ελένη Γεωργοπούλου
    Κίνηση : Νικολέτα Ξεναρίου
    Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
    Φωτογραφίες: Σοφία Καλαμπάκα
    Παίζουν: Μαρία Τσιμά, Αιμιλία Βάλβη, Κωσταντής Μιζάρας
    Παραγωγή: Θεατρική Εταιρεία Πόλις
    Τηλ. επικοινωνίας: 6978/638355 και 6974/316537
    http://korah4.blogspot.com/

  2. Πολύ ενδιαφέρον, αλλά δυστυχώς ζω στη Θεσσαλονίκη και δεν υπάρχει δυνατότητα να βρεθώ στην Αθήνα μέχρι την 31η Μαΐου. Εύχομαι να παρακολουθήσουν την παράσταση όσο πιο πολλοί μπορούν! Καλή επιτυχία!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s