Κατάθληψη

Στο διπλανό Λύκειο σήμερα έκαναν αποχή/κατάληψη. Είχαν παλμό, ντουντούκα, συνθήματα. Ο βασικός λόγος; Η τρίτη τάξη δε βρίσκει συνοδούς για την επικείμενη πενθήμερη εκδρομή. Υπάρχουν και αρκετά άλλα προβλήματα από την έλευση του καινούριου διευθυντή και έπειτα,  το ποτήρι όμως ξεχείλισε φαίνεται τώρα.

Δεν με πειράζει που τα παιδιά κινητοποιήθηκαν για ένα τόσο πεζό αίτημα. Απλώς θλίβομαι γιατί θυμάμαι πόσο ψόφια ήταν τα πράγματα στο ίδιο Λύκειο κατά τη διάρκεια της κατάληψης του φθινοπώρου. Αν τα παιδιά διεκδικούσαν εκείνα τα αιτήματα τόσο δυναμικά όσο δυναμικά απαιτούσαν σήμερα το δικαίωμά τους στην πενθήμερη (πάλαι ποτέ εκπαιδευτική) εκδρομή έχω την εντύπωση πως άλλη θα ήταν η κατάσταση στην παιδεία σήμερα…

Advertisements

5 thoughts on “Κατάθληψη

  1. Αγαπητε gazaka!Ως μαθητρια του ¨διπλανου σχολειου¨ αισθανομαι υποχρεωμενη να απαντησω!Αρχικα πρεπει να σου πω πως εν μερει εχεις δικιο.Απ την αλλη ομως ειναι αδικο να φορτωνεις τοσες ευθυνες στους σημερινους μαθητες οταν γνωριζεις την επικρατουσα κατασταση.Ευνοητο ηταν να αντιδρασουμε τοσο δυναμικα οταν μας αφαιρειται το δικαιωμα που εχουμε σ αυτην την εκδρομη.Να μην εξηγω τους λογους,νομιζω ολοι ξερουν τι σημαινει μετα απο μια τοσο φορτωμενη και κουραστικη χρονια!Η δικια μας οποιαδηποτε κινητοποιηση για αλλαγη της εκπαιδευσης εστω κι αν εβαζε καποιο λιθαρακι στην ολη προσπαθεια θα ηταν τοσο μακρινη η παραμικρη αλλαγη που φυσικο ειναι να μην μας αγγιζει τοσο συναισθηματικα οσο μας αγγιζει το αμεσο θεμα της εκδρομης,που,ναι,ισως να μη θεωρειται εκπαιδευτικη,ειναι σιγουρα ομως απαραιτητη ως μια και μοναδικη διεξοδος.Στους τελευταιους που πρεπει να καταλογιστουν ευθυνες ειναι οι μαθητες.Δεν νομιζετε οτι το παραδειγμα πρεπει να δοθει απ τους ιδιους τους εκπαιδευτικους;Δεν νομιζετε οτι ειμαστε ηδη υπερφορτωμενοι απο το συστημα σας για να προλαβουμε να αντιδρασουμε κιολας;Ζητατε απο μας κατι που μας εχετε στερησει.Την επαναστατικοτητα της εφηβειας μας.Γιατι πως να την εχουμε οταν ειμαστε αναγκασμενοι να δουμε τα πραγματα ρεαλιστικα και ψυχρα;Να τρεχουμε δηλαδη ολη μερα στα φροντ.,να να μην αφηνουμε ωρα ανεκμεταλλευτη απ το διαβασμα,ακομη και τις ωρες των καταληψεων,να αναγκαζομαστε να επιλεγουμε σχολες με ¨επαγγελματικη αποκατασταση¨ ακομα κι αν διαφορετικα θα μας αφηναν παντελως αδιαφορους και αλλα πολλα κατω απο την καθοδηγη σας.Πως λοιπον περιμενετε απο μας να κανουμε τα θαυματα που εσεις θα πρεπε να κανετε για μας;Μας κατηγορειτε για τυφλους οταν εσεις οι ιδιοι μας βγαλατε τα ματια!

  2. Manita, καταρχάς καλωσήρθες στη μπλογκόσφαιρα! Ωραίο μπλογκ φτιάχνεις!
    Στο θέμα μας τώρα, αν διαβάσεις προσεκτικά τόσο το παραπάνω κείμενο όσο και άλλα κείμενά μου σχετικά με την ελληνική εκπαίδευση θα διαπιστώσεις ότι οι μαθητές είναι οι τελευταίοι στους οποίους αποδίδω ευθύνες για τη σημερινή κατάσταση. Γι’ αυτό και εξέφρασα τη θλίψη μου και όχι λ.χ. την οργή μου.
    Ας πάρω όμως ένα-ένα τα όσα γράφεις με τόσο πάθος: πρώτα-πρώτα, καλά κάνατε και αντιδράσατε τόσο δυναμικά. Αυτό που επισήμανα με θλίψη ήταν ότι δεν το κάνετε και σε άλλες περιπτώσεις, όπως θα ευχόμουν. Σαφώς και δεν φταίτε εσείς που σας έχουν μετατρέψει σε όλα αυτά που τόσο ανάγλυφα περιγράφεις. Στο κάτω-κάτω, η προσωπική μου κοσμοθεωρία δυσκολεύεται εν γένει να αποδώσει ευθύνες καθώς δεν πιστεύω ότι οι άνθρωποι διαθέτουμε ελεύθερη βούληση και επιλογή -αλλά αυτό είναι μια άλλη κουβέντα.
    Το παράδειγμα πρέπει να δοθεί από τους εκπαιδευτικούς και κάποιοι -δυστυχώς όχι οι περισσότεροι- σίγουρα το δίνουν. Την επαναστατικότητα όμως δε σας την έχουμε στερήσει εμείς: την εκχωρείτε κάθε μέρα -οι πιο πολλοί τουλάχιστον- με την τηλεόραση που βλέπετε, τα τραγούδια που ακούτε, τις μόδες που ακολουθείτε, τα φαγητά που (δεν) τρώτε και άλλα πολλά με τα οποία υποδουλώνεστε όλο και περισσότερο.
    Κανείς δε σας κατηγορεί για τίποτε. Αν όμως εσύ και άλλοι σαν κι εσένα διαπιστώνετε τόσο καθαρά τι σας βάζουμε -όπως λες- να κάνετε, έχετε κάνει ήδη το πρώτο βήμα. Το επόμενο είναι να ξαναονειρευτείτε και να κυνηγήσετε τα όνειρά σας. Ένα τραγούδι του Βασίλη λέει: «Αξίζει να υπάρχεις για ένα όνειρο κι ας είναι η φωτιά του να σε κάψει.»

    Μακάρι να βρείτε την άκρη και ειδικώς (με την εκδρομή και τον Βεελζεβούλ) και γενικώς…

  3. Κατ αρχην καλως σας βρηκα gazaka και ευχαριστω!
    Τωρα,οταν ειπα οτι μας εχετε στερησει την επαναστατικοτητα δεν αναφερομουν αποκλειστικα στους καθηγητες.Πολυ περισσοτερο αναφερομουν σ ολα αυτα που εσυ λες,τον κοσμο των ¨μεγαλων¨,που τοσο απλοχερα και χωρις δισταγμους μας έχετε προσφερει…Κι επειδη ως γνωστον το σχολειο ειναι η βαση της παιδειας και της διαμορφωσης προσωπικοτητας κι οι καθηγητες φορεις αυτων,πολλες ευθυνες βαραινουν κι αυτους καθως καμια προσπαθεια δεν κανουν για να απωθησουν τους νεους απο ολα αυτα τα μεσα υποδουλωσης που μας κατακλυζουν…Γι αυτο θεωρω αδικο τον καταλογισμο ευθυνων στους μαθητες…
    Τελος,βρηκαμε ακρη με την εκδρομη και ευτυχως ο Βεελζεβουλ θα απεχει απ αυτην!!!

  4. Χαίρομαι που βρήκατε άκρη!
    Πάντως καλά τα λες μόνο που ηχούν λίγο ισοπεδωτικά: καμία προσπάθεια από κανέναν καθηγητή; Παρά την παροιμία για το δάσος και το δέντρο, καλό είναι να βλέπουμε και τα δέντρα ένα-ένα μερικές φορές…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s