Εξεταστικές Ματιές

Ματιά Πρώτη

Το ένα από τα δύο μαθήματα στο οποίο διαγωνίζονταν (και όχι «εξετάζονταν») οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων σήμερα ήταν η Νεοελληνική Λογοτεχνία. Για την ακρίβεια, όχι στη Νεοελληνική Λογοτεχνία, αλλά σε μια ντουζίνα περίπου κείμενα, ποιήματα και πεζά, που καλύπτουν ένα χρονικό φάσμα από το Σολωμό μέχρι τη Δημουλά, τα οποία κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς τα είχαν επεξεργαστεί, τεμαχίσει, συμπυκνώσει, αποχυμώσει, αναλύσει κτλ. με τη βοήθεια των φιλολόγων τους στο σχολείο, στο ιδιαίτερο (συχνά πρόκειται για το ίδιο πρόσωπο) και στο φροντιστήριο, έχοντας παράλληλα εντρυφήσει σε διάφορα κριτικά κείμενα για αυτά τα έργα. Αυτό που δεν έγινε σίγουρα στις περισσότερες των περιπτώσεων ήταν το να αγαπήσουν αυτά τα κείμενα, ιδίως μετά από την επεξεργασία τους. Το επιχείρημα που χρησιμοποιήθηκε για να ενταχθεί το μάθημα της Λογοτεχνίας στα εξεταζόμενα μαθήματα της Θεωρητικής Κατεύθυνσης ήταν ότι ήταν αδιανόητο να μη γνωρίζουν τα βασικά της λογοτεχνίας οι υποψήφιοι αυτής της Κατεύθυνσης, μεγάλο μέρος των οποίων θα βρεθεί μετά τις εξετάσεις στις Φιλοσοφικές Σχολές της χώρας. Κι όμως: το πραγματικά αδιανόητο είναι πώς κατορθώνει άλλη μια φορά το σύστημα όχι απλά να αποτρέψει τους νέους από την απόλαυση της λογοτεχνίας, καθιστώντας την ένα στεγνό προς εξέταση αντικείμενο που ζητά παπαγαλία, φορμαλισμό και στερεότυπη σκέψη, αλλά και να τους διώξει ακόμα πιο μακριά από αυτή.

Ματιά Δεύτερη

Το κείμενο που επιλέχθηκε από την Επιτροπή Εξετάσεων ήταν ένα από τα σχετικά «εύκολα»: ο «Καισαρίων» του Καβάφη. Η επιλογή όμως αυτή κατάντησε τελικά τραγελαφική αφού τα θέματα των ερωτήσεων δεν επέτρεπαν καμία σχεδόν αναφορά εκ μέρους των μαθητών στην ερωτική διάσταση του ποιήματος, η οποία είναι ιδιαίτερα έντονη, ενώ ευτυχώς δεν ζητήθηκε από τους μαθητές να γίνει και κάποια αναφορά στο βλακώδη τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει το σχολικό βιβλίο το ποίημα : «Ο ποιητής αποκαθιστά μια αδικία της ιστορίας»!!! Το πιο αστείο της υπόθεσης όμως ήταν ότι πολλά παιδιά έλεγαν πως το κείμενο που έπεσε δεν ήταν αναμενόμενο! Αναρωτιέμαι τι κάθονται και τους λένε οι καθηγητές τους και θεωρούν κείμενα που δεν έπεσαν την προηγούμενη ή την προπροηγούμενη χρονιά «μη αναμενόμενα»…

Ματιά Τρίτη

Το άλλο μάθημα στο οποίο διαγωνίζονταν σήμερα οι υποψήφιοι ήταν τα Μαθηματικά. Σήμερα λοιπόν μια και ήμουν υπεύθυνος διαδρόμου και όχι επιτηρητής σε αίθουσα κατέληξα στο εξής συμπέρασμα κατά τη διάρκεια του τριώρου των εξετάσεων: ή οι μαθητές της Θεωρητικής Κατεύθυνσης πάσχουν σε μεγάλο ποσοστό από κατακράτηση ούρων ή τα Μαθηματικά φέρνουν κατούρημα στα παιδιά. Πώς αλλιώς να εξηγήσω το ότι το ποσοστό των μαθητών που έγραφαν Μαθηματικά και πήγαν στην τουαλέτα ήταν τουλάχιστον πενταπλάσιο από αυτό των μαθητών που έδιναν Νεοελληνική Λογοτεχνία; Τι; Λέτε να πήγαιναν στην τουαλέτα για να δουν σκονάκια, μια και στα Μαθηματικά  μπορείς να κάνεις ενώ στη Λογοτεχνία όχι; Μπα… Αποκλείεται!

Ματιά Τέταρτη

Και μέσα σε όλα αυτά να έχεις γονείς που περίμεναν έξω από το σχολείο λες και επιδίωκαν να υπενθυμίσουν στα παιδιά τους τι «θυσίες» έχουν κάνει αυτοί για την επιτυχία τους, συναδέλφους που ήθελαν να τους αντικαταστήσεις για λίγο ώστε να καπνίσουν το τσιγαράκι τους, συναδέλφους που την ώρα της εξέτασης επειδή κάτι τους χτυπούσε άσχημα σου έκαναν στο πόδι προτάσεις για αλλαγές στην εκπαίδευση, ανάμεσα στις οποίες και τα υποχρεωτικά δίδακτρα για όλους στο Πανεπιστήμιο, αστυνομικούς που την είχαν στήσει για καμιά ώρα στο δρόμο έξω από το Εξεταστικό Κέντρο μέχρι να πιάσουν το απαραίτητο πλαφόν κλήσεων για υπερβολική ταχύτητα -άσχετα αν στο απέναντι ρεύμα έβλεπαν να περνούν αυτοκίνητα με ιλλιγγιώδη ταχύτητα… Τελικά ήμασταν μια ωραία ατμόσφαιρα και σήμερα…

Blogged with the Flock Browser

Tags: , , ,

Advertisements

2 thoughts on “Εξεταστικές Ματιές

  1. ΟΚ!Για την τουαλέτα έχεις δίκιο!!!Πες μου όμως πόσο να αντέξει ένας μαθητής όταν του πέφτουν τέτοια θέματα;Εμάς κάψανε όχι τους θεωρητικούς gazaka.Ε,ναι!Το ζόρι έφερε συχνοουρία.Τα θέματα των μαθηματικών ήταν για μαθηματικούς και μόνο για μαθηματικούς!Τέλος.
    Υ.Γ.Πρέπει όλοι να καταλάβετε ότι και στα μαθηματικά δεν γίνονται σκονάκια.Να κάνεις σκονάκι τι;Τις 500 ασκήσεις που έλυσες όλη την χρονιά;Επιτέλους γιατί στηρίζεται όλοι τόσο την θεωρητική ενώ και οι άλλες δύο κατευθύνσεις τρώνε χοντρό ζόρι;Έλεος!Αντικειμενικότητα παρακαλώ!

  2. Κατά πρώτον ,φίλε ανώνυμε,το «στηρίζεται»θέλει ε .Δεύτερον έτσι όπως έχει δια μορφωθεί η εξεταστέα ύλη της θετικής κατεύθυνσης μετά την κατάργηση των δεσμών τώρα «ζορίζονται» όλοι το ίδιο.Τα σχολεία μας πάνε από το κακό στο χειρότερο ,αλλά γι’αυτό σίγουρα δεν φταίνε οι μαθητές.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s