Ευφορία

Την καλή μου τη διάθεση έχω αποφασίσει να τη χαλάω μονάχα σε εξαιρετικές περιπτώσεις και σίγουρα η σημερινή μου επίσκεψη στη ΔΟΥ Ιωνίας (Θεσσαλονίκης) δεν ανήκει σε αυτές. Χωρίς λοιπόν γκρίνια ορίστε το χρονικό της επαφής ενός ακόμα Έλληνα πολίτη με την Εφορία:


Όλα ξεκίνησαν όταν, επιστρέφοντας από τις ολιγοήμερες διακοπές μου στη Σαμοθράκη, βρήκα να με περιμένει στο πατρικό μου ένας φάκελος από τη ΔΟΥ Ιωνίας. Οι γονείς μου, όπως τους έχω ζητήσει να κάνουν με τα δημόσια έγγραφα που απευθύνονται σε μένα, τον είχαν ήδη ανοίξει. Επρόκειτο για μια πρόσκλησή μου στην οικεία ΔΟΥ ώστε να δώσω εξηγήσεις για τη φετινή μου δήλωση που την είχα υποβάλλει ηλεκτρονικά. Ως εδώ καλά. Η ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια ήταν ότι έπρεπε σύμφωνα με το τυποποιημένο κείμενο να προσέλθω στο κατάστημα εντός πέντε ημερών από τη λήψη της πρόσκλησης. Πέντε ημέρες! Τέλη Ιουλίου-αρχές Αυγούστου, μια περίοδο που οι περισσότεροι είτε έχουν πάει είτε ετοιμάζονται να πάνε διακοπές!

Όπως και να ‘χει δεν έδωσα ιδιαίτερη σημασία στην προθεσμία (ήλπιζα να δώσουν οι ίδιοι για να τους τα ψάλλω) και, αφού μάζεψα τα δικαιολογητικά, σηκώθηκα σήμερα πρωί-πρωί και πήγα στην Ιωνία. Ανεβαίνω λοιπόν στον δεύτερο, ρωτάω έναν υπάλληλο στις πληροφορίες πού είναι ο έλεγχος των δηλώσεων που έχουν υποβληθεί ηλεκτρονικά και μου απαντάει: «Πρώτη πόρτα δεξιά, αλλά δεν ξέρω αν θα σε δεχτούν γιατί κάθε Παρασκευή είναι κλειστοί για το κοινό.» Μπαίνω στην πρώτη πόρτα δεξιά, λέω σε μια άλλη υπάλληλο γιατί πήγα και μου λέει: «Από Δευτέρα. Σήμερα κάνουμε εσωτερικές εργασίες.» «Επειδή μπορεί να φύγω διακοπές, υπάρχει πρόβλημα αν δεν έρθω από Δευτέρα;» ρωτάω διστακτικά. «Πόσο καιρό θα είστε διακοπές;» μου κάνει μια άλλη υπάλληλος. «Καμιά βδομάδα,» απαντώ, και με μεγαλοθυμία με καθησυχάζουν: «Δεν πειράζει, έλα μετά.» Έτσι τελείωσε η πρωινή μου βόλτα…

Αναρωτιέμαι τώρα: εντάξει, εγώ είμαι εκπαιδευτικός, έχω άδεια δύο μήνες το καλοκαίρι, μένω και σχετικά κοντά και με παίρνει να χάσω και ένα πρωινό. Τι φταίει όμως όποιος εργάζεται αυτές τις μέρες και είχε τη φαεινή ιδέα να αφήσει τη δουλειά του για να πάει Παρασκευιάτικα στη ΔΟΥ επειδή η ίδια τον κάλεσε; Τόόόσο δύσκολο είναι να γράψουν στην ειδοποίηση «Μπορείτε να προσέλθετε στο κατάστημά μας τις τάδε ώρες, από Δευτέρα ως Πέμπτη»; Πρέπει να πάμε εκεί για να το διαπιστώσουμε αυτοπροσώπως;
Θα μου πείτε γιατί τα γράφω εδώ και δεν τους τα είπα κατά πρόσωπο. Τρελός είμαι; Ας ελέγξουν πρώτα τη δήλωση, ας πάνε όλα καλά και πίσω έχει η αχλάδα την ουρά…

2 thoughts on “Ευφορία

  1. Το πόσο τριτοκοσμική χώρα είμαστε δείχνει και το γεγονός ότι καλούν στην Εφορία, όλους όσους κάνουν ηλεκτρονική δήλωση την οποία υποτίθεται την κάνεις για να αποφύγεις την ταλαιπωρία της ουράς στην εφορία ή στα ΕΛΤΑ και την οποία το κράτος επιδοτεί δίνοντας μιά μικρή έκπτωση φόρου.
    Από όσους τις στέλνουν ταχυδρομικά καλούν μόνο αυτούς που έχουν λάθος ή εξαιρετικά σπάνια κάποιους δειγματολογικά.
    Αυτούς που τις στέλνουν ηλεκτρονικά τους καλούν (πέρυσι τουλάχιστον) όλους!!!
    Προφανώς είναι ύποπτο να έχεις ΙΝΤΕΡΝΕΤ 😦

  2. @ indictos:

    Δεν ξέρω κατά πόσο τους καλούν όλους, αλλά εμένα μου κάνει κάτι άλλο εντύπωση: είμαι μισθωτός δημόσιος υπάλληλος και δεν μπορώ να κρύψω ούτε Ευρώ. Εμένα βρήκαν να καλέσουν;

Σχολιάστε

