Αυτομορφωθείτε!

Δεν χρειάζεται να μπει κανείς σε λεπτομέρειες γύρω από τα φετινά θέματα των πανελληνίων εξετάσεων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας: αρκεί να διαβάσει κανείς διαγώνια το κείμενο, καθώς και το θέμα της παραγωγής λόγου για να διαπιστώσει πως -για άλλη μια φορά τα τελευταία χρόνια- το συγκεκριμένο μάθημα παίζει έναν ύπουλο ρόλο.

Αυτή τη φορά όμως δεν κρατήθηκαν ούτε καν τα προσχήματα… Ενώ μέχρι πρότινος το θέμα της Γλώσσας στις Πανελλήνιες αποτελούσε μια τελετή ενηλικίωσης στην οποία θα έπρεπε οι εξεταζόμενοι/ες να δώσουν καθοδηγούμενοι τις προσδοκώμενες απαντήσεις ώστε να γίνουν τρόπον τινά αποδεκτοί στον -συντηρητικό- κόσμο των ενηλίκων,  φέτος η τελετή ενηλικίωσης πήρε έναν καινούριο, πιο άγριο χαρακτήρα. Η γη και το ύδωρ που κλήθηκαν να δώσουν οι 90.000 περίπου 17άρηδες είναι η αποδοχή όχι απλά του κόσμου των μεγάλων, αλλά των ατομικιστικών, νεοφιλελεύθερων και βαθιά αντι-ανθρωπιστικών αντιλήψεων που προωθούνται τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα. Όλα αυτά μεσούσης της μεγαλύτερης κρίσης που βιώνει η χώρα μετά τη χούντα.

Θλιβερότερο πράγμα από το να λες στους νέους ότι η ανάγκη για αυτομόρφωση (τους) πηγάζει από το γεγονός ότι πιθανότατα θα κληθούν να αλλάξουν δύο ή τρία επαγγέλματα δεν ξέρω αν υπάρχει. Δεν είμαι τόσο σκατόψυχος όμως για να ευχηθώ σε όλα αυτά τα τζιμάνια της Επιτροπής των Εξετάσεων να βρεθούν αυτοί ή τα παιδιά τους σε αυτή τη θέση: με βάση όσα πρεσβεύουν στο κάτω-κάτω αυτό θα συμβεί ούτως ή άλλως… Τότε θα αναζητούν την αυτομόρφωση ή το αλληλογλείψιμο;

Advertisements

8 thoughts on “Αυτομορφωθείτε!

    • Αυτό το να καταλήγουμε σε κοινά θλιβερά συμπεράσματα καταντά εκνευριστικό!

  1. Τραγικό φίλε μου, αλλά απόλυτα αναμενόμενο.
    Δυστυχώς…
    Ζούμε σε κοινωνία ατομιστών, αυτές τις αξίες προωθούμε και διδάσκουμε. Νομοτελειακά.

    • Καμηλιέρη, αν είναι να είμαστε τόσο απόλυτοι καήκαμε! Δεν δικαιούμαστε λίγη αισιοδοξία;

      • Δεν ξέρω αν είναι θέμα αισιοδοξίας ή απολυτότητας, κάθε κοινωνία διδάσκει τα πιστεύω της και δυστυχώς σήμερα τα πιστεύω είναι ο ατομισμός. Απλός ρεαλισμός. Σίγουρα το μέλλον θα είναι διαφορετικό, πώς όμως δεν μπορεί κανείς να προβλέψει. Το σήμερα όμως…

  2. Μου έχει κάνει τρομερή εντύπωση το εξής:Όσες φορές σκέφτηκα την Έκθεση που δίνουνε (έδωσα) στις Πανελλήνιες, το έβλεπα όπως το περιγράφεις ‘το θέμα της Γλώσσας στις Πανελλήνιες αποτελούσε μια τελετή ενηλικίωσης στην οποία θα έπρεπε οι εξεταζόμενοι/ες να δώσουν καθοδηγούμενοι τις προσδοκώμενες απαντήσεις ώστε να γίνουν τρόπον τινά αποδεκτοί στον -συντηρητικό- κόσμο των ενηλίκων’. Σε αντίθεση βέβαια με οτι λες εσύ! και τότε και τώρα ένιωθα οτι η διατύπωση των θεμάτων και οι ‘απαντήσεις’ διακατέχονται από άπειρες αριστερίστικες ιδεοληψίες και κολλημένες θέσεις (και φυσικά τίποτα φιλελεύθερο).
    Για την ΄κακιά’ αυτομόρφωση τι να σχολιάσω ? Βλέπεις πιστεύω στην πρόοδο που καταστά αναγκαία την αυτομόρφωση. (Και ναι, έχω αλλάξει και δουλειές με διαφορετικό αντικείμενο. ‘Οχι βέβαια, στην Ελλάδα. Εκεί απλά θα ήμουν μια αδιόριστη εκπαιδευτικός!!!(Τίτλος ανέκδοτο κατα ‘με και πολύ κακόγουστο!!!) )

    • Μήπως μπορείς να μου δώσεις σχετικά παραδείγματα, διότι εγώ δεν μπορώ να θυμηθώ θέματα σαν κι αυτά που περιγράφεις. Αντίθετα, χωρίς να ανατρέξω παρά μόνο στη μνήμη μου, θυμάμαι το περσινό θέμα για την παράδοση και το προπέρσινο για τη φιλανθρωπία.
      Όσο για τη χρήση του όρου «συντηρητικός», τον χρησιμοποίησα με τη γενική του έννοια και όχι με τη στενά πολιτική. Όπως και να το κάνουμε, ο κόσμος των ενηλίκων είναι σίγουρα συντηρητικότερος από αυτόν των νέων, από όποια ιδεολογική σκοπιά και να το δούμε…
      Η αυτομόρφωση δεν είναι κακιά. Ο τρόπος με τον οποίο ερμηνεύεται, προωθείται και εξιδανικεύεται η στρεβλή έννοια της υποχρεωτικής ατομικής κατάρτισης, είναι!

  3. Και ποιος δεν έχει ακούσει το «γηράσκω αεί διδασκόμενος»… Δεν ξέρω φίλε gazaka αν η αυτομόρφωση και δια βίου μάθηση που καλούνται να εφαρμόσουν άνθρωποι που κάποτε ήμασταν στη θέση τους ανταποκρίνεται πράγματι στην αλλαγή επαγγελμάτων που πιθανόν να αντιμετωπίσουν. Εγώ θεωρώ πως τα πράγματα είναι πιο απλά, όπως άλλωστε σκέφτονται αυτοί που κάνουν τις κατά καιρούς αλλαγές στην παιδεία και στους λοιπούς τομείς: «Ρε παιδιά, μιας και αλλάξαμε το όνομα στο Υπουργείο μας, δεν κοπανάμε κι ένα θέμα έκθεσης αντίστοιχο;»

    ——————————————

    Για τυχόν λάθη στο σχόλιό μου ο τελευταίος που φταίει είναι ο υπολογιστής μου…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s