«Αγαπητό Κοινοβούλιο…»

Θέμα: «Το Κοινοβούλιο εκλέγεται από τους πολίτες για να εκφράζει τη δημοκρατική τους βούληση, να προασπίζεται και να προωθεί το δημόσιο και εθνικό συμφέρον. Αφού λάβετε υπόψη σας τα παραπάνω, να γράψετε ένα άρθρο στο οποίο θα εκφράζετε τη γνώμη σας για το ελληνικό Κοινοβούλιο και θα προτείνετε τρόπους βελτίωσης του ρόλου του, αν κρίνετε πως αυτό είναι αναγκαίο» (400-500 λέξεις περίπου).

Το Υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων σε συνεργασία με τη Βουλή των Ελλήνων, συμμετέχοντας στον εορτασμό της Διεθνούς Ημέρας της Δημοκρατίας, διοργανώνει διαγωνισμό έκθεσης ή/και ζωγραφικής για τους μαθητές των σχολείων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Όταν, μεσούσης μιας τόσο μεγάλης οικονομικής και πολιτικής κρίσης, ζητάς από τους μαθητές της χώρας σου να εκφράσουν τη γνώμη τους για το ελληνικό κοινοβούλιο, να είσαι έτοιμη, ελληνική πολιτεία, για πολλές και δυσάρεστες (;) εκπλήξεις. Αυτό τουλάχιστον διαπίστωσα σήμερα που, ως φιλόλογος της Γ΄ γυμνασίου του σχολείου μου κάπου στην ύπαιθρο δυτικά της Θεσσαλονίκης, έθεσα το συγκεκριμένο θέμα στους μαθητές μου και επέβλεψα τη διαδικασία του «διαγωνισμού.» Αντί για οποιονδήποτε άλλο σχολιασμό εκ μέρους μου, σταχυολογώ παρακάτω χαρακτηριστικά αποσπάσματα από τις εκθέσεις των 22 μαθητών μου, οι οποίες κινήθηκαν είτε στη λογική της απόλυτης αδιαφορίας για το ίδιο το θέμα (το 1/4 περίπου των μαθητών έγραψε δυο σειρές στις οποίες δήλωναν ακριβώς αυτό) είτε στη λογική ενός δριμύτατου «κατηγορώ.» Δείτε όμως και μόνοι σας:

[ΔΕΝ έχει διατηρηθεί η ορθογραφία των μαθητών]

«Δε με αφορά το παρόν θέμα και δεν έχω γνώμη γι’ αυτό. Σε αυτή την ηλικία έχω πολύ σημαντικότερα πράγματα να ασχοληθώ από την πολιτική.»

«Έχω πολλά άλλα πιο σημαντικά πράγματα να ασχολούμαι από το να ασχολούμαι με τα παρτάλια του κοινοβουλίου, τους απατεώνες.»

«Αυτό το θέμα δε με αφορά σε αυτή την ηλικία και δεν έχω γνώμη.»

«Γεια σας και συγγνώμη αλλά δεν έχω γνώμη για το συγκεκριμένο θέμα.»

«Δεν ασχολούμαι με αυτό το θέμα. Τη γνώμη μας τη λένε καθημερινά πολλοί άνθρωποι στα ΜΜΕ.»

«… δεν με ενδιαφέρει και δεν ασχολούμαι.»

«Το ελληνικό Κοινοβούλιο είναι για τα χωράφια και όλοι εκεί μέσα είναι για τους κάδους ανακύκλωσης. […] Εμείς σας ψηφίζουμε για να ακούσετε τη γνώμη μας και εσείς μας γράφετε. Σκεφτήκατε ποτέ πώς ζούμε εμείς; Αν μπορούμε να τα βγάλουμε πέρα; ΟΧΙ. Τους ανέργους γιατί δεν τους ρωτάτε αν μπορούν να ζουν με 500 ευρώ απ’ τον ΟΑΕΔ; Σπίτι δεν πληρώνουν; Τα παιδιά τους και αυτοί δε θα φάνε; Ούτε αυτά τα σκέφτεστε! Δηλαδή ξέρετε μόνο να κατηγορεί ο ένας τον άλλο, και ο άλλος να λέει ότι έφαγε τα λεφτά με τους πολίτες: ποιους πολίτες, κύριε Πάγκαλε; Καλά σας έκαναν στη Γαλλία τα παιδιά. Οι τρόποι βελτίωσης είναι να φύγετε απ’ τη χώρα και να υπάρχουν νέοι κυβερνήτες αυτής της χώρας.»

«…εσείς, αντί να κάνετε τη χώρα όσο το δυνατόν καλύτερη, τη βρομίζετε με τα άπλυτα ολονών σας πιο πολύ. Δεν θέλω να χάνω την ώρα μου με τις παρλαπίπες σας…»

«Σήμερα, μετά τα αμέτρητα δάνεια, αλλά και την εισβολή του ΔΝΤ στην ελληνική οικονομία και την υπόσχεσή σας ότι η ελληνική οικονομία θα φτιάξει, ένας στους έξι Έλληνες είναι άνεργος, ενώ πολλές οικογένειες ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας. Παρ’ όλ’ αυτά, όσο περνάει ο καιρός ανακαλύπτουμε καινούρια προβλήματα και νέες υποσχέσεις από εσάς.»

«Δεν δίνετε προσοχή ούτε στα σκάνδαλα που έχουν συμβεί και προσπαθείτε να τα προσπερνάτε. Είναι όμως άσκοπο γιατί όλα αυτά έχουν ακουστεί και αν μπορείτε να τα σβήνετε από τα ΜΜΕ δεν μπορείτε να τα σβήσετε από τα μυαλά κάθε ανθρώπου.»

«Ψηφίζει ο πολίτης, αποφασίζουν οι «σωτήρες» της Ελλάδας χωρίς να προωθούν ούτε το δημόσιο ούτε το εθνικό συμφέρον.»

«Ένας τρόπος βελτίωσης είναι να πουν σε όλους επιτέλους την αλήθεια!»

«Εάν με ρωτούσατε τι θα ήθελα να αλλάξει στο ελληνικό Κοινοβούλιο, η απάντησή μου θα ήταν η εξής: ο λαός θα έπρεπε να έχει άμεση και όχι έμμεση σχέση με τη λήψη των αποφάσεων. Ό,τι γίνεται και ό,τι αποφασίζεται για τα εσωτερικά ή εξωτερικά θέματα της χώρας να επιλέγεται από το λαό εκείνη τη στιγμή…»

«Εσείς οι βουλευτές προσπαθείτε να βρείτε τρόπους για να μειώσετε όσο μπορείτε τα έξοδα του κράτους. Μειώνετε συντάξεις, ενώ αυξάνετε τα όρια ηλικίας για τη σύνταξη, αυξάνετε το ΦΠΑ, ενώ μειώνετε τους μισθούς. Πώς μπορούν να ζήσουν οι άνθρωποι έτσι;»

«…κάτι που έχω προσέξει σε διάφορες σατιρικές εκπομπές είναι ότι όταν μιλάει κάποιος συνάδελφός σας, οι υπόλοιποι για να δείξουν πόσο αδιαφορούν κοιμούνται στις καρέκλες και έχει περάσει από το μυαλό μου ότι μπορεί και να ονειρεύεστε πως η χώρα μας βγήκε επιτέλους από την κρίση.»

«Το μόνο που ξέρουν να κάνουν είναι να κάθονται και να βγάζουν αποφάσεις οι οποίες δυσκολεύουν τη ζωή των πολιτών.»

«Πρέπει να μιλήσουμε για το ελληνικό κοινοβούλιο το οποίο κατά τη γνώμη μου δεν είναι σωστό γιατί υπάρχουν πολλοί λόγοι: [παρατίθενται παρακάτω: ανεργία, περικοπές μισθών-συντάξεων, ελλιπής χρηματοδότηση αστυνομίας].»

«.. Θα πείτε, ΄εμάς μας ψηφίζουν οι πολίτες΄, έλα όμως που πολλοί ψήφοι δεν δίνονται γιατί αλήθεια σας πιστεύουν ότι μπορείτε να τα καταφέρετε, αλλά γιατί μπορεί να έχουν συμφέροντα, π.χ. ρουσφέτια.»

«…λένε ότι θα κάνουν πολλά και τις περισσότερες φορές δεν κάνουν τίποτα. Κοροϊδεύουν τον κόσμο.»

«Το ελληνικό κοινοβούλιο δεν ξέρει τι του γίνεται.»

«Ο κάθε πολιτικός το μόνο που κοιτάζει να κάνει είναι να φάει τα λεφτά του λαού και μέχρι στιγμής τα καταφέρνουν μια χαρά.»

«… η Ελλάδα δε θα μπορέσει να επιστρέψει ποτέ αυτά τα χρήματα και θα μας κάνουν ό,τι θέλουν οι χώρες που μας δάνεισαν.»

7 thoughts on “«Αγαπητό Κοινοβούλιο…»

  1. Θλιβομαι ……………………εξοργιζομαι……………………ειμασθε ολοι υπευθυνοι που επιτρεψαμε ,……………………..που επιτρεπουμε…………………..στον εαυτο μας να μεγαλωνουμε παιδια ειτε ΙΔΙΩΤΕΣ ειτε γεματα ΘΥΜΟ……..καθως εμεις επιτρεψαμε να μας κυβερνησουν χρονια τωρα……………ανικανοι ……………….!!!!!!!
    Μια χωρα με ανικανους και ξεδιαντροπους πολιτικους.
    Μια χωρα με λαο που αρνειται να αναλαβει τον ρολο του ΠΟΛΙΤΗ και προτιμα τον ρολο του ΠΕΛΑΤΗ.
    Μια χωρα με ΓΟΝΕΙΣ »ΑΜΟΡΦΩΤΟΥΣ» που ζουν μια πλαστικη ζωη
    Μια χωρα με Ανυπαρκτη ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ και ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ δεμενους στο αρμα του ΚΟΜΜΑΤΙΣΜΟΥ …………..ειναι μια χωρα που αρνηθηκε συνειδητα το
    ΜΕΛΛΟΝ της.
    Οσο υπαρχουν ομως θυμωμενα παιδια θα ελπιζω.

  2. Σ’ ένα απομακρυσμένο χωριό της Κέρκυρας, στο μάθημα της Γεωγραφίας της Β’ Γυμνασίου προσπαθούμε να μιλήσουμε για την Ευρωπαϊκή Ένωση και για την Ευρωζώνη. Συναντώ τέτοια αντίδραση και ταυτόχρονα ενδιαφέρον από τα παιδιά να καταλάβουν πως και γιατί έχουμε φτάσει στη σημερινή κατάσταση, που δεν μπορώ παρά να ελπίζω πως κάτι διαφορετικό θα έρθει. Ταυτόχρονα όμως, βλέπω πως τα έχει εμποτίσει ο «ωχαδερφισμός» και η μιζέρια των «μεγάλων» που απελπίζομαι….

  3. Παράθεμα: “Αγαπητό Κοινοβούλιο…” ΙΙ – ή Πώς κλίνεται η “λοβοτομή” « Μέσα στη Νύχτα

  4. Παράθεμα: Φιλανδία – Ελλάδα 10 – 0 | oraelladas.gr

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s