Αντιρατσιστής ο Μέγας, Εξωσπιτικές Δραστηριότητες και άλλες Ιστορίες

Δυο μήνες πριν περίπου τα καμάρια μου στην πρώτη γυμνασίου κλήθηκαν να εξεταστούν -για την «προαγωγή» τους  (μπρρρρ!)- στην Αρχαία Ιστορία. Έβαλα όσο πιο SOS και εύκολα θέματα μπορούσα, αφού η λογική μου δεν είναι να πιάσω τους μαθητές αδιάβαστους, αλλά να δω πόσοι και κατά πόσον συγκράτησαν τα βασικότερα στοιχεία της διδαχθείσας ύλης. Φαίνεται όμως ότι με κάποιους μαθητές δε δούλεψα όσο θα έπρεπε, με αποτέλεσμα να πάρω ορισμένες απαντήσεις χάρμα οφθαλμών. Αν τις παραθέτω εδώ δεν είναι για να κάνουμε τους έξυπνους ή να κοροϊδέψουμε τους μαθητές μου. Απλώς, πέρα από το πόσο πραγματικά αστείες είναι, μας αποκαλύπτουν τι και πώς μαθαίνουν κάποιοι μαθητές. Απολαύστε υπεύθυνα λοιπόν!

Σε ερώτηση για τη θέση της γυναίκας στην αρχαία Αθήνα συγκρινόμενη με τη σημερινή θέση της γυναίκας στην κοινωνία:

«Η γυναίκα σήμερα μπορεί να παίρνει μέρος σε εξωσπιτικές δραστηριότητες»

Εδώ το θέμα ήταν ο Αλέξανδρος ο Μακεδών:

«Η Ιστορία τον ονόμασε Μέγα γιατί έκανε αντιρατσιστική πολιτική»

Σε ένα από τα θέματα τους δόθηκε φωτογραφία του Ερμή του Πραξιτέλη και τους ζήτησα να τον περιγράψουν και να εντοπίσουν τα χαρακτηριστικά που τον καθιστούν σημαντικότατο έργο της κλασικής τέχνης:

  1. «Ο Ερμής είχε απάνω του ένα εσώρουχο που το είχαν στην Αρχαία Αθήνα και σε άλλες πόλεις-χωριά»

  2.  «Τέλος, τα χέρια του είναι κομμένα, δηλαδή λείπουν»

Να περιγράψετε με συντομία τους παρακάτω ιστορικούς όρους: αποικισμός, τυραννία, θεωρικά.

αποικισμός:

  1. «Ο αποικισμός ήταν τα σπίτια των Αρχαίων Αθηναίων»

  2. «Ο κόσμος που κατοικεί σε μια περιοχή»

              τυραννία:
  1. «Η τυραννία ήταν οι δούλοι που είχε η αρχαία Αθήνα, δηλαδή βασάνιζαν τους δούλους»

  2. «Όταν τυραννάς κάποιον»

                 θεωρικά:
  1. «Τα θεωρικά ήταν κάποια θεωρία»

  2. «σημαίνει όταν πιστεύουμε κάτι αλλά δεν είμαστε σίγουροι»

Advertisements

4 thoughts on “Αντιρατσιστής ο Μέγας, Εξωσπιτικές Δραστηριότητες και άλλες Ιστορίες

  1. “Φαίνεται όμως ότι με κάποιους μαθητές δε δούλεψα όσο θα έπρεπε”
    καλά, μην είσαι τόσο αυστηρός με τον εαυτό σου.
    μπορεί απλά να βαρέθηκαν να διαβάσουν. :Ρ

    • Νομίζω ότι είναι προφανές από τις περισσότερες απαντήσεις ότι δεν ήταν απλώς θέμα περισσότερου διαβάσματος… Και δυστυχώς πολλά από αυτά τα παιδιά δε βαριούνται μόνο να διαβάσουν, αλλά γενικώς :/

  2. Δυσκολεύομαι να αποδεχτώ ότι αυτές είναι απαντήσεις παιδιών πρώτης γυμνασίου, όσο και αν σε πιστεύω ότι όντως έτσι είναι.
    Όχι γιατί αυτά δεν διάβασαν, ή εσύ δεν δούλεψες αρκετά μαζί τους, όσο για τον τρόπο που είναι διατυπωμένες και για όσα προοιωνίζουν…

    • Καταλαβαίνω τι εννοείς και δυστυχώς μιλάμε για περιπτώσεις που, έτσι όπως είναι το σχολείο, οι οικογένειές τους και η κοινωνία σήμερα, δύσκολα θα κατορθώσουν να κάνουν την ευχάριστη έκπληξη…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s