Στα Άθυρα σπείρατε, αλλά δεν θα θερίσετε!

Σήμερα στο προσφυγοχώρι του παππού μου και του πατέρα μου όργωσαν τη γη και έσπειραν μίσος, ρατσισμό και σκατοψυχιά. Κάτοικοι των Αθύρων Πέλλας, του παλιού Μπόζετς, απόγονοι προσφύγων από τη Θράκη, όργωσαν με τα τρακτέρ τους έναν παλιό αεροδιάδρομο του στρατού κοντά στο χωριό τους για να μη δημιουργηθεί εκεί κέντρο μετεγκατάστασης προσφύγων, όπως είχε εξαγγελθεί την προηγούμενη ημέρα από τον δήμαρχο Πέλλας.

Συγχωριανοί του παππού μου και κοντοχωριανοί μου που «πήρατε την κατάσταση στα χέρια σας», είστε ξεφτίλες. Δεν σας σώζει καμιά δικαιολογία περί υγιεινής, ασφάλειας, εγκληματικότητας, ούτε βέβαια η ψευτοευαισθησία σας για τις δύσκολες συνθήκες στις οποίες θα ζουν οι πρόσφυγες. Διαβάζω τα σχόλιά σας και είναι σαν να διαβάζω ό,τι έγραφαν οι φυλλάδες των ντόπιων, όταν οι παππούδες και οι προπαππούδες μας ήρθαν εδώ. Και έχετε το θράσος να λέτε ότι δεν είναι το ίδιο. Πώς μπορείτε και ζείτε με τόσο φόβο και δηλητήριο μέσα σας;

Μείνετε λοιπόν αγκαλιά με τα τρακτέρ και τη μικρόψυχη μιζέρια σας. Από σήμερα μετατρέψατε το άσημο χωριουδάκι σας σε «ένα χωριό προσφύγων που δεν ήθελε κοντά του πρόσφυγες». Κρίμα μόνο για τους συγχωριανούς σας που δεν είναι σαν τα μούτρα σας. Ελπίζω και εύχομαι να σας μετατρέψουν σύντομα σε ακίνδυνη και περιθωριοποιημένη μειοψηφία. Από την πλευρά μου κάνω και θα κάνω ό,τι μπορώ για να συμβεί αυτό.

ΥΓ.1. «Οι Πρόσφυγες ξεριζώθηκαν από τον τόπο τους με τη βία (1922) ή έπειτα από την υπογραφή της Σύμβασης περί ανταλλαγής των ελληνικών και τουρκικών πληθυσμών (1923), της Συνθήκης της Λωζάνης. […] Τότε, φορτωμένοι τον τρόμο, τον πόνο και την απελπισία, οι Πρόσφυγες, ήρθαν εδώ, στο «Μπόζετς».»

ΥΓ.2. «Τα πρώτα χρόνια στα Άθυρα οι πρόσφυγες αντιμετώπιζαν πολλά προβλήματα. Το βασικότερο ήταν η ελονοσία, η οπoία στοίχισε σε ανθρώπινες ζωές. Στο πρόβλημα της ελονοσίας σημαντική βοήθεια πρόσφερε αφιλοκερδώς ο Αθυραίος την καταγωγή ιατρός Παναγιώτης Τσακλόγλου.» (Πέτρου Δ. Θεοχαρίδη «ΑΘΥΡΑ  ΚΑΙ ΑΘΥΡΙΩΤΕΣ«- ΔΡΑΜΑΤΑ ΚΑΙΘΑΜΑΤΑ ΣΤΟΝ 20ο ΑΙΩΝΑ, 2002)

ΥΓ.3. «Από τους απόδημους Αθυριώτες, τους Αθυριώτες που ζουν έξω από τα Άθυρα, πολλοί ζουν και προκόβουν στη Θεσσαλονίκη και σε άλλα μέρη της πατρίδας μας, ενώ κάμποσοι μισεύουν στο εξωτερικό (Αυστραλία, Αμερική, Γερμανία, Βραζιλία)«

ΥΓ.4. Ο Σραόσα είχε δίκιο όταν έγραψε λίγο πριν στο Facebook: «Ας μη μένουμε στους φασίστες που καίνε και οργώνουν για να μη φιλοξενηθούν πρόσφυγες», αλλά όφειλα αυτό το κείμενο στον παππού μου που ήρθε στο Μπόζετς 6 χρονών, πρόσφυγας από το Μπουγιούκ-Τσεκμετζέ, τα βυζαντινά Άθυρα.

Advertisements

26 thoughts on “Στα Άθυρα σπείρατε, αλλά δεν θα θερίσετε!

  1. Παράθεμα: Στα Άθυρα σπείρατε, αλλά δεν θα θερίσετε! BY GAZAKAS | Ώρα Κοινής Ανησυχίας

  2. ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ειναι οι 2,10,30 μερες κ οχι τα χρονια που θα κατσουν εδω.δε θα περασει η κριση κ τα συνορα δε θα ανοιξουν.Το ΝΑΤΟ κ η ΤΟΥΡΚΙΑ το οριζουν,γιατι πρεπει λοιπον -παλι- να υποστουμε τετοια καταστροφη για τα συμφεροντα τους.Δεν ειναι λυση να μεινουν εδω,δε βοηθαμε κανεναν ετσι,διοτι κ οι ιδιοι θελουν να φυγουν.(οι συριοι οχι οι πακιστανοι.αυτοι εδω θελουν να μεινουν οπως τοσα χρονια ζουν στην Αθηνα).
    ΥΓ1: Οι προσφυγες που ηρθαν απο τη θρακη ηταν Ελληνες κ ηρθαν να μεινουν κ να ζησουν,οχι για να τους ταΐζουν αλλοι κ οταν πεινασουν να λεηλατησουν.
    ΥΓ2: Οι μεταναστες Ελληνες σε Αυατραλια κ Αμερικη προκοβουν γιατι δουλευουν.Δεν ηξερα οτι τα Αθυρα,το Κιλκις και η Ελλαδα εχουν τοσες θεσεις εργασιας.
    Στην τελικη ας εμεναν στον τοπο τους να βρουν μια λυση ή να πολεμησουν για να σωσουν την ευρωπη απο τους τζιχαντιστες και οχι επειδη εχουν λεφτα να γινονται βαρος σε αλλους.
    Και εσεις,κυριε,δεν ανεχεστε το «τοιχος» των συναθρωπων σας αλλα ανεχεστε το «τοιχος» των σκοπιανων…ΠΑΡΑΝΟΙΑ!!

    • Ασε μας ρε φίλε που θέλεις να νας δώσεις και τον ορισμό της λέξης «φιλοξενία»… δεν εχω ξαναδιαβάσει κάτι ποιο ανιστόριτο από την απάντησή σου… ανάλυση επιπέδου Λιακόλουλου… ειδικά το επιχείρημα «ας έμεναν στον τόπο τους να πολεμήσουν τους τζιχαντιστές», ούτε παιδί νηπιαγωγείου! Η απάντηση σου ΚΑΡΓΑ ΓΙΩΡΓΟ δικαιολογεί πλήρως το αρχικό κείμενο… ΚΑΡΓΑ έσπειρες αλλα δεν θα θερισείς

  3. Aγαπητε φιλε Γαζακη εισαι βαθια νυχτωμενος.Και οι χαρακτηρισμοι σου,σου επιστρεφονται ατοφιοι.Ας παμε στο κειμενο σου τωρα.
    Το πονημα σου χωριζεται σε δυο μερη εμφανως διακριτα.Το ενα μερος που βριθει χαρακτηρισμων,γραμμενο υπο το κρατος συναισθηματικης εξαρσης και οργης που σου προκαλεσε το γεγονος του οργωματος.Το δευτερο μερος οπου επιχειρεις με τις παραθεσεις σου να το τεκμηριωσεις.Ας τα εξετασουμε ενα ενα ξεκινωντας απο το δευτερο.
    1) Με την ανταλαγη των πληθυσμων απο το 1922 και μετα οι ανθρωποι που ηρθαν και κατοικισαν σε ολοκληρη τη Μακεδονια ειχαν κατι κοινο.Ηταν ελληνικοι πληθυσμοι.Ειχαν κοινη γλωσσα (εστω και με διαφορετικες ντοπιολαλιες),σε πολλες περιπτωσεις κοινα εθιμα και παραδοσεις (με τις σχετικες τοπικες διαφοροποιησεις φυσικα),κοινη θρησκεια.Υπηρχε κοινη συνισταμενη σε ολη αυτη τη διαδικασια.
    Επιπλεον ο Βενιζελος,ενας απο τους λιγους πολιτικους στη χωρα που μπορουσε να δει την συνολικη εικονα και οχι επιμερους κομματια της,τους εγκατεστησε ειδικα στην Μακεδονια γιατι υπηρχαν πολυ μεγαλες ανεκμεταλευτες εκτασεις,μικρος ογκος πληθυσμου,ενισχυοντας το εθνικο στοιχειο εναντι του εντονου σλαβικου που προυπηρχε.Αυτη ηταν μια διαδικασια που εγινε ταυτοχρονα σε ολα τα Βαλκανια και την Τουρκια.Ηταν βλεπεις η εποχη που δημιουργουνταν τα εθνικα κρατη στην ευρυτερη περιοχη μας.Οποτε μιλαμε για εντελως διαφορετικες συνθηκες απο τις σημερινες.Τωρα,το πως ταυτιζεις τις δυο εποχες για να καταληξεις στα συμπερασματα σου ειναι ενα μεγαλο ερωτημα.Πιθανολογω δυο τινα.Ενα,οτι στο μαθημα της Ιστοριας μαλλον επαιζες κρεμαλα με το διπλανο σου και δεν προσεχες.Δυο,οτι η ιδεολογικη σου τυφλωση εχει εξελιχθει πλεον σε καραμπινατη ιδεοληψια,κλασσικο συμπτωμα της <> φουρνιας της τελευταιας πενταετιας στη χωρα μας.
    Για να σε προλαβω:ναι,ουτε οι ντοπιοι καλοδεχθηκαν τους τοτε προσφυγες,υπηρξαν και τοτε πολλες συραξεις.Πραγμα φυσικο ως ενα βαθμο βεβαια οταν νιωθεις να απειλειται ο ζωτικος σου χωρος-οπως και να τον οριζεις αυτον τον ζωτικο χωρο τελος παντων.Ομως σταδιακα τα πραγματα εξομαλυνθηκαν οπως ξερουμε ολοι οσοι ειμαστε απογονοι τους ακριβως γιατι υπηρχε μια κοινη συνισταμενη :η ελληνικοτητα.(επειδη διαισθανομαι ηδη τις ενστασεις σου για το πως οριζεται αυτη η <>,τι σημαινει,ποιοι και πως την εκμεταλευτηκαν κλπ,επαφιεμαι σε μια αλλη σχετικη συζητηση μαζι σου αν την θες).
    2)Ποια ειναι η κατασταση σημερα ;Ανεξελεγκτες ροες ανθρωπων μπαινουν συνεχως στη χωρα,ανθρωποι διαφορετικων πολιτισμων,γλωσσας,θρησκευτικων δογματων.Κινδυνευουν να μεινουν εγκλωβισμενοι εδω για μακρυ χρονικο διαστημα κατω απο αθλιες συνθηκες.Σε μια χωρα με 1,5 εκατομμυρια ανεργους ηδη και στο χειλος της χρεωκοπιας.Ηδη ο νομος Κιλκις κηρυχθηκε σε κατασταση εκτακτης αναγκης.Ποσο να βοηθησει η οντως θαυμαστη ιδιωτικη αλληλεγγυη ,οι ΜΚΟ που σηκωνουν ολο το βαρος ουσιαστικα και το φιλοτιμο του νεοελληνα ; Μεχρι ενα σημειο,απο κει και περα χρειαζονται οργανωμενες δομες.Οργανωμενες δομες της ελληνικης πολιτειας ; Θα μπορουσε να ειναι ενα συντομο ανεκδοτο αν δεν ηταν μια τραγικη πραγματικοτητα.
    Οποτε ; Οποτε φτανουμε σε μια κατασταση οπου ισχυει κυριολεκτικα το <>. Κανεις δεν εμπιστευεται το κρατος (και καλα κανει),ολοι ξερουν οτι οι προσωρινες λυσεις συντομα γινονται μονιμες καταστασεις και οπως ειναι φυσικο και επομενο κανεις με λιγη λογικη δεν επιθυμει μια τετοια εξελιξη στο μερος που ζει απο τη μερα που γεννηθηκε.Η υποβαθμιση και η εγκληματικοτητα που σταδιακα θα αναπτυχθει κατω απο τετοιες συνθηκες ειναι δεδομενη.
    Αυτη ειναι η βαση-κατα τη γνωμη μου- που στηριζεται η αρνηση των τοπικων κοινωνιων να δεχθουν τετελεσμενα.Εννοειται οτι μεσα σε ενα τετοιο εδαφος θα δρασουν και ακραιοι,ξενοφοβικοι κλπ.Απο το 1990 που ανοιξαν τα συνορα με την Αλβανια κοσμος παει και ερχεται στην κεντρικη μακεδονια,δεν ειναι κατι καινουριο οι μεταναστες.Οι προσφυγες,ναι,ειναι καινουριο δεδομενο.Απο τα Αθυρα επισης περασαν παρα πολλοι,αλβανοι,σκοπιανοι,βουλγαροι,ρουμανοι που αρκετοι απο αυτους ζουν ακομα εκει(καποιοι με οικογενειες)πληρως ενσωματωμενοι.Οχι χωρις προβληματα και απο τις δυο πλευρες.Και κλοπες ειχαμε απο τη μια μερια και εκμεταλευση των ξενων απο την αλλη.Απο την εποχη ομως που ξυπνουσαμε το πρωί να παμε χωραφι και τους βλεπαμε κρυμενους στις αυλες μας μεχρι τωρα κυλησε πολυ νερο στον Αξιο και ολα φαινονταν οτι ειχαν μπει σε μια σειρα.Και ξαφνικα σκαει αυτο ! Πως να μην αντιδρασουν οι ανθρωποι με πανικο και κατω απο συναισθηματικη πιεση οχλου να μην προβουν σε -σπασμωδικη και χωρις νοημα και για μενα- κινηση οπως αυτη του οργωματος ;
    3)Φτανουμε τωρα στο διαταυτα που προκαλεσε και την μεγαλυτερη οργη.Προκειται για το γνωστο-σε μας-παρασκηνιο που παιχτηκε στο δημο Πελλας.Προκειμενου να φυγει το προβλημα οσο πιο μακρια γινεται απο τα Γιαννιτσα και τα γυρω του χωρια που αντιδρουσαν,και ενω υπαρχουν εξω απο την πολη χωροι με υποτυπωδεις υποδομες (οχι βεβαια για τοσους ανθρωπους,αλλα σηκωναν μεχρι και χιλιους ισως) επιλεχθηκε η περιοχη Αθυρων σαν αποθηκη ψυχων.Επιλεχθηκε ενας χωρος που θα φιλοξενησει 3000 ατομα σε αποσταση 2,5 χιλιομετρων απο ενα χωριο 1500 κατοικων,μια περιοχη βαλτος με οτι αυτο συνεπαγεται,αναμεσα σε μαντρια και κτηνοτροφικες μοναδες.Βολεψε πολυ αυτο τοσο το δημαρχο οσο και τους τοπικους βουλευτες που γλυτωσαν ετσι τη συγκρουση με τους ψηφοφορους τους.Τα Αθυρα ετσι κι αλλιως ηταν ανυπαρκτα για αυτους,βρισκονται στο ακρο του νομου που συνορευει με το Κιλκις και επιπλεον εδω και χρονια κατα μηκος του Αξιου υπαρχει γνωστη διαδρομη που οδηγει αν την παρεις βορεια προς Αξιουπολη και απο κει Ειδομενη.<> λοιπον απο πολλες αποψεις.Οχι ομως για τους εδω κατοικους.Μεγαλο μερος της αντιδρασης οφειλεται σε τοπικιστικα κριτηρια που επιβληθηκαν επιπλεον σχεδον πραξικοπηματικα.
    Τι γινεται με τις τοπικες κοινωνιες λοιπον ;Δεν εχουν δικαιωμα να αντιδρουν σε αποφασεις που επηρεαζουν το μελλον τους -οπως αυτες λογιζουν το μελλον τους;Σοβαρα τωρα ;Εχουν δικαιωμα να εχουν <> οι καθε τυχαρπαστοι ακτιβιστες του πληκτρολογιου και οχι οι αμεσα ενδιαφερομενοι ;Η αμεση δημοκρατια που εσχατως ανακαλυφθηκε απο τα σταλινικα ορφανα (θα τριζουν τα κοκαλα των Ελευθεριακων και του Καστοριαδη)που πηραν εργολαβια τον ακτιβισμο, ειναι μια εφαρμογη που περιεχει αστερισκους ιδεολογικης καθαροτητας για να γινει αποδεκτη ;Και απο ποιους ; Απο ενα αυτοανακυρυχθεν διευθυντηριο <> που κατεχει την Αληθεια και θα διαφωτισει εμας τους υπολοιπους αδαεις ;
    Οσον αφορα τωρα το κειμενο σου,παμε στο πρωτο μερος του που βριθει χαρακτηρισμων και συναισθηματικων πυροτεχνηματων.Ωφειλω να σου επισημανω-αν μου επιτρεπεις-δυο πραγματα: Πρωτον,υποθετω οτι θα διαχωριζεις τη θεση σου απο τον εσμο των ελληναραδων που εχει κατακλυσει το διαδικτυο,ομως εχεις πεσει ακριβως στην ιδια παγιδα μ’ αυτους-οσο και αν η οπτικη σου ειναι διαφορετικη.Δευτερον,ειναι καλο να εξεταζουμε τα υπαρκτα δεδομενα ως εχουν και οχι να τα διυλιζουμε μεσα απο ιδεολογικα φιλτρα αν θελουμε να εχουμε αποψη αξιοπιστη και κυριως ρεαλιστικη.
    Σε καθε περιπτωση παντως οι χαρακτηρισμοι σου επιστρεφονται.Και οπως λεει ο Πανος Θεοδωριδης εδω http://www.thegreekcloud.com/blogs/blog.php?pg=3&uid=3&id=2614
    <> φιλε μου.*
    Κλεινω οπως αρχισα.Αγαπητε φιλε Γαζακη εισαι βαθια νυχτωμενος (και δεν ειναι απο αγνοια,ειναι απο επιλογη δυστυχως,την επιλογη του Πιστου και οχι <>)

    *μια και ανεφερες τον μπλογκερ Σραόσα

    • Κύριε Βελκόπουλε, δεν είμαι καθόλου βαθιά νυχτωμένος και φυσικά δεν ανακαλώ ούτε γραμμή από όσα έγραψα, τα οποία δυστυχώς δεν τα διαβάσατε και πολύ προσεκτικά. Σας ευχαριστώ πάντως που μπήκατε στον κόπο να γράψετε μια τόσο μακροσκελή απάντηση.
      Το κείμενο μου, όπως κι εσείς παραδέχεστε, ασχολείται με κάτι πολύ συγκεκριμένο, το όργωμα του χώρου, και με το βαθύτατα ρατσιστικό μήνυμα που στέλνει, όσες και όποιες κι αν είναι οι αντιρρήσεις για τη δημιουργία κέντρου μετεγκατάστασης προσφύγων στην περιοχή. Αρκεί μόνο να δει κανείς τους πανηγυρισμούς με τους οποίους υποδέχτηκαν οι χρυσαυγίτες και οι ακροδεξιοί τη συγκεκριμένη ενέργεια. Φαίνεστε λογικός άνθρωπος· συνειδητοποιείτε πόσο κακό στο όνομα του χωριού έκανε αυτή η ενέργεια;
      Από εκεί και πέρα, γράφετε ένα κάρο συζητήσιμα πράγματα, ανάμεσα στα οποία βέβαια και αρκετές ανακρίβειες, δυστυχώς όμως δεν έχω ούτε το χρόνο ούτε τη διάθεση να μπω σε μια συζήτηση για όλα αυτά. Όσο για τους χαρακτηρισμούς μου, απευθύνονται σε όσους αποφάσισαν και υλοποίησαν το όργωμα του χώρου -αφού εσείς διαφωνείτε με αυτή την ενέργεια, γιατί θίγεστε;

      ΥΓ. Φιλική συμβουλή: την επόμενη φορά που θα κάνετε αστειάκια για τις ιστορικές γνώσεις κάποιου, φροντίστε το κείμενό σας να έχει λιγότερα ορθογραφικά λάθη, καλύτερη στίξη και τόνους στις λέξεις.

      • Δεν περιμενω να ανακαλεσεις κατι – αυτο ενιωσες και αναλογα αντεδρασες και εγραψες. Ουτε μπηκα στο μπλογκ σου να ξεκινησω καποια αντιπαραθεση. Δεν ειναι στο στυλ μου ,ασε που τα βαριεμαι θανασιμα κατι τετοια. Ωστοσο θεωρησα οτι επρεπε να ακουστει και μια αλλη αποψη ωστε η εικονα που θα μπορουσε να σχηματισει καποιος να ειναι οσο το δυνατον πιο πληρης. Διαολε,ειναι ο τοπος που γεννηθηκα και μεγαλωσα,εχω ζησει μ’ αυτους τους ανθρωπους, Ειναι επομενο να ειμαι και εγω απο τη μερια μου συναισθηματικα ταυτισμενος. Οπως ησουν και συ γραφοντας το κειμενο σου-αν δεν ηταν η συναισθηματικη ταυτιση λογω παπου αμφιβαλλω αν θα ησουν τοσο επιθετικος .
        Και ναι, εχωσα στο κειμενο μου «ενα κάρο συζητήσιμα πράγματα» οπως λες.Επιτηδες.Σχεδον προβοκατορικα.Με την ελπιδα να ξεκινουσε μια υποτυπωδης εστω συζητηση γυρω απο πραγματα που η δικη σου κοσμοθεωρηση (που σημειωτεον μου ειναι τοσο οικεια οσο και η αναπνοη μου) τα θεωρει αυταποδεικτα. Χωρις να ειναι. Εν παση περιπτωση σεβομενος το χρονο και τη διαθεση σου το κλεινω και εγω απο τη μερια μου εδω.
        Μονο κατι ακομα μιας και ανεφερες τα σημεια στιξης κλπ .Προσεξα οτι για καποιο αγνωστο λογο ο,τι κειμενο εβαλα αναμεσα σε εισαγωγικα εξαφανιστηκε.Πιθανολογω οτι ειναι σφαλμα τoυ wordpress. Θα σε παρακαλουσα λοιπον αν εχεις το χρονο να μπεις στον editor της πλατφορμας και να το διορθωσεις αν φαινεται εκει.Ισως βαζοντας αντι <> ,αυτα » . Οχι οτι θα αλλαξει δραματικα το κειμενο μου αλλα θα αποκτησουν νοημα καποιες ασυνεχειες.
        Ευχαριστω.

  4. Δυστυχώς ούτε με τον editor γίνεται κάτι… Καλή συνέχεια, και επαναλαμβάνω ότι αν διαβάσετε προσεκτικά το κείμενό μου, έχω αποφύγει το τσουβάλιασμα σε κάθε περίπτωση.

  5. Έσπειραν πως δεν έσπειραν έσπειραν δόντια μαύρου και σκοτεινού δράκου όπως οι ιδέες τους, ευχομαι λοιπόν στους πολεμιστές αυτούς, την τύχη των Σπαρτών πολεμιστών να έχουν και όσοι από τα δεινά γλυτώσουν στη νέα Θήβα να κατοικήσουν εξαγνισμένοι.

    • Εσυ το εγραψες; Αν ναι, ωφειλω να σου δωσω τα συγχαρητηρια μου. Ενα αριστο δειγμα ισορροπημενης προσεγγισης που το χρειαζομαστε σε αυτες τις πιεστικες καταστασεις που ζουμε ωστε να μη χαθει ο ελεγχος και μαζι η ανθρωπια μας. Ακρως απαραιτητο επισης να αποδυναμωθουν οι ακραιες φωνες που βρισκουν εδαφος να βλαστησουν σε παρομοιες συνθηκες. Απο αυριο θα φροντισω να το διαδωσω με οποιο τροπο μπορω.
      Ναι, αυτα ειναι και τα δικα μου Αθυρα.

      • Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, δεν είναι δικό μου το κείμενο στο οποίο οδηγεί το λινκ -και φυσικά δεν το συμμερίζομαι, πέρα από την κριτική στο δήμαρχο.

  6. Δηλαδή, κάποιος σου λέει ότι θα έρθουν 6 Σύριοι και θα πρέπει να τους φιλοξενήσεις στην τουαλέτα σου (είναι ευκολότερο για τον εντολέα να κάνει αυτή την απλή διανομή, παρά να βρει και άλλους και να τους χωρίσει περισσότερο). Θα είναι σκατοψυχιά να πεις ότι αυτό δεν πρέπει να γίνει; Πόσο θα μείνουν μέσα εκεί οι 6 άνθρωποι χωρίς να δυσφορήσουν; Όχι μόνο οι Σύριοι: οποιοσδήποτε, εγώ , εσύ, όλοι μας είμαστε Σύριοι και στην θέση τους, ανά πάσα στιγμή. Προφανώς θα προτιμήσεις να δεχτείς έναν και αυτόν σε πιο ανθρώπινες συνθήκες, ώστε να αποτελέσει μελλοντικό γείτονα και φίλο. Αν συμβεί το ίδιο και με πολλούς μιμητές, θα βρουν φιλοξενία και οι 6 και αυτό θα κάνει και εσένα αλλά και κατεπέκταση όλους μας, περήφανους για αυτό που κάνουμε!.

    • Δηλαδή μας λες ότι το όργωμα του χωραφιού δεν ήταν πράξη ρατσιστική, αλλά μεγαλοψυχίας… για το καλό των μεταναστών… τι άλλο θα ακούσουμε… καταλαβαίνω ότι είναι δύσκολο να διαβάζεις άσχημες κριτικες για τον τόπο σου, αλλά μην κανουμε το μαύρο άσπρο… ο ρατσιστής είναι ρατσιστής και οργώνει χωράφια και οι υπόλοιποι βρίσκουν άλλους τρόπους

    • Ενδιαφέρουσα η αναλογία, αλλά όχι και τόσο ακριβής. Αν θέλαμε να αποδώσουμε την κατάσταση, θα λέγαμε τα εξής: σε μια φτωχή σχετικά κωμόπολη βρίσκονται εγκλωβισμένοι 60 πρόσφυγες, προσπαθώντας να περάσουν σε πλουσιότερες κωμοπόλεις και πόλεις όπου θα νιώσουν περισσότερο ασφαλείς. Η δημοτική αρχή ψάχνει να βρει χώρους για να τους φιλοξενήσει προσωρινά μέχρι να μετεγκατασταθούν σε κάποιον από τους προαναφερθέντες οικισμούς με τους οποίους έχει συμφωνηθεί αυτό. Αναθέτει λοιπόν στις γειτονιές να βρουν τέτοιους χώρους. Σε μια γειτονιά κάποιοι περίοικοι των κεντρικών σπιτιών βάζουν φωτιά σε έναν στεγασμένο χώρο παραδίπλα τους για να μη φιλοξενηθεί κανείς. Τότε ο υπεύθυνος αυτής της γειτονιάς, για να ξεμπλέξει, αποφασίζει ότι οι 6 πρόσφυγες που της αναλογούν θα φιλοξενηθούν σε μια γωνιά της αυλής του πιο απομακρυσμένου σπιτιού της γειτονιάς, μακριά από το ίδιο το σπίτι και δίπλα στη γούρνα και το σπιτάκι του σκύλου (και όχι στην τουαλέτα). Μέλη της οικογένειας που μένει λοιπόν σε αυτό το σπίτι και η οποία κατάγεται από πρόσφυγες και η ίδια, αντιδρούν και σκάβουν, με τη βοήθεια και κάποιων από άλλα σπίτια, το μέρος της αυλής τους όπου θα στηνόταν η σκηνή, με τη δικαιολογία ότι το μέρος είναι ανθυγιεινό και για τους πρόσφυγες και για τους ίδιους, που επιπλέον κινδυνεύουν κι από πιθανή μελλοντική εγκληματικότητα των προσφύγων. Αν λοιπόν αυτή η οικογένεια και τα μέλη της ήθελαν να πείσουν ότι δεν κινούνται από ρατσισμό και σκατοψυχιά, αλλά από αλληλεγγύη και ανθρωπισμό, θα έπρεπε να πουν -από την πρώτη στιγμή, και όχι μετά από τη γενική κατακραυγή- σε όλους ότι θα βάλουν τους πρόσφυγες -ή έστω κάποιους από τους 6- σε ένα δωμάτιο του σπιτιού τους ή έστω στο στεγασμένο τους υπόστεγο, και ότι έχουν εξασφαλίσει κάποια τρόφιμα και ρούχα γι’ αυτούς. Τότε ναι, θα ήμουν περήφανος γι’ αυτούς.

  7. Αυτό με την …τουαλέτα το καταλαβαίνω. Το άλλο με την γειτονιά, δεν είναι τόσο πετυχημένο, γιατί απέχει δύο βήματα η κάθε θέση. Προφανώς όσο ο καταυλισμός από το χωριό. Όπως και να είναι αν δεν είναι καλά ο δίπλα (γείτονας έλληνας ή μη), τότε δεν θα είσαι και καλά εσύ. Αυτό είναι η αλήθεια.

  8. Σαν να βάζεις κάποιον μέσα στην βροχή έξω από το σπίτι σου να ζήσει χωρίς αδιάβροχο. Ε, είναι δύσκολο και για τους δύο. Και πριν πείτε ότι θα πρέπει να τον βάλεις σπίτι σου, αλλιώς σκέφτεσαι μόνο τον εαυτό σου, να σας θυμίσω πόσοι άστεγοι είναι γύρω μας.

    • Παντως αυτοι που παλεβουν για τους μεταναστες ειναι συνηθως οι ιδιοι που παλεβουν κ για τους αστεγους κ για χιλια δυο αλλα (ανεργους, απολυμενους, περιβαλλον κλπ)…. οι υπολοιποι μπουζουκια κ φραπαδες στις καφετεριες, κανα σηριαλ το βραδυ και καλα τα λέει ο πρετεντερης …λογικη συνεπεια τα τρακτερ κ το οργωμα

  9. Μου έσβησες το σχόλιο και εγώ νομίζω ότι δεν το έστειλα σωστά; Α, πίνακας προσωπικών αποθημένων σου είναι!

    • Σίγουρα δεν είναι «πίνακας» προσωπικών επιθέσεων, όπου μπορούν να μένουν πράγματα σαν κι αυτά που έστειλες.

  10. Παράθεμα: Στα Άθυρα σπείρατε, αλλά δεν θα θερίσετε! « Κάδος Ανατύπωσης

  11. Άργησα να αντιληφθώ πως το όργωμα αφορούσε το χωριό μου. Διαβάζοντας τις αναρτήσεις και συζητήσεις, βλέπω πως υπάρχει μια ομάδα υπέρ του οργώματος που το βασικό επιχείρημα είναι για τις μακροχρόνιες αρνητικές συνέπειες της μεταφοράς προσφύγων κοντά στο χωριό (προσπερνώ το επιχείρημα για την καταλληλότητα του χώρου και την υγεία των προσφύγων), και μια ομάδα κατά του οργώματος που δυσφορεί για την αρνητική εικόνα της πράξης αυτής αλλά και για την άρνηση των συγχωριανών να βοηθήσουν αυτούς τους ανθρώπους. Σίγουρα το θέμα δεν είναι απλό, και το κάνει ακόμα πιο σύνθετο η προηγούμενη βίαια αντίδραση στα Γιαννιτσά που πιθανόν (δε ξέρω τις λεπτομέρειες) μετέθεσε το πρόβλημα στο χωριό, αλλά και άνοιξε το δρόμο για βίαιες αντιδράσεις. Όσο και να διαφωνεί κάποιος στην απόφαση να χρησιμοποιηθεί ο χώρος κοντά στο χωριό για την προσωρινή φιλοξενία προσφύγων, το να συναινεί στο όργωμα συναινεί στο «παίρνω το νόμο στα χέρια μου», ακυρώνει τη νόμιμη αντίδραση και, ναι, υποδηλώνει ρατσισμό. Τα τελευταία δεν σηκώνουν νομίζω συζήτηση και αμφισβήτηση. Θέλει η πλειοψηφία του χωριού να δρα (και να χαρακτηρίζεται) έτσι? Μήπως μια ηχηρή μειοψηφία ανέλαβε δράση? Δεν έχω απαντήσεις γιατί δε ζω στο χωριό και δε γνωρίζω με ποιες διαδικασίες πάρθηκαν αν πάρθηκαν συλλογικές αποφάσεις. Το επιχείρημα των «κατά του οργώματος» είναι προφανές και δε χρειάζεται σχολιασμό. Και εγώ συντάσσομαι με αυτό. Το επιχείρημα όμως των «υπέρ του οργώματος» σηκώνει κουβέντα. Η απόφαση είναι για προσωρινή φιλοξενία. Εύλογα φοβάται ο κόσμος πως «ουδέν μονιμότερον του προσωρινού». Αν πράγματι υπάρχει τέτοια τροπή, *τότε* μπορεί «ο κόσμος» να διαμαρτυρηθεί, να επισημάνει τα προβλήματα που δημιουργεί αυτό και να πιέσει για καλύτερη λύση. Το πρόβλημα είναι άμεσο, και οι πράξεις με γνώμονα το τι θα γίνει μετά από καιρό δείχνουν απλά ότι δε μας νοιάζει. Τις τελευταίες μέρες βλέπουμε όλοι τις εικόνες της άθλιας κατάστασης αυτών των ανθρώπων *τώρα* και πως κάποιοι θα βοηθιόνταν αν είχαν μεταφερθεί εκεί κοντά στο χωριό (έστω το λίγο καλύτερα από εκεί που είναι τώρα).

    Αν μπορούσα να κάνω μια πρόταση, θα πίεζα στο να γίνουν και άλλα κέντρα προσωρινής φιλοξενίας, και στα Γιαννιτσά, ώστε να μοιραστεί η μοιρασιά. Πως θα το έκανα αυτό? Με δημοσιοποίηση της κατάστασης, πίεση από τους αντιπροσώπους του χωριού στο δήμο / περιφέρεια και δημόσιες παραστάσεις. Δηλαδή στο πνεύμα όλοι να βοηθήσουν, όχι όλοι να περιχαρακώσουν το δικό τους. Για ανθρώπους, παιδάκια, που μπορεί και να πεθάνουν μιλάμε.

    • Κύριε Κουγιουμτζή, νομίζω ότι συνοψίσατε ιδανικά το ζήτημα. Χαίρομαι πολύ για το σχόλιό σας!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s